Διαδρομές στη διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας

Α5. Διδασκαλία Ξένης γλώσσας μέσω Η/Υ
(Α5. Διδασκαλία Ξένης γλώσσας μέσω Η/Υ)

Στην ενότητα αυτή αρχικά προσφέρεται μία λεπτομερής ανάπτυξη των περιεχομένων της ενότητας με τους βασικούς στόχους και τον τρόπο αξιολόγησης. Στην συνέχεια συζητούνται οι αρχικοί προβληματισμοί των συγγραφέων τόσο για την επιλογή των περιεχομένων όσο και για το σχεδιασμό της ενότητας, τον τρόπο ανάπτυξης του υλικού καθώς και για την υποστήριξη των συμμετεχόντων.

Καθώς η συγκεκριμένη ενότητα έχει καθαρά πρακτικό χαρακτήρα και με δεδομένο το γεγονός ότι τα σημερινά προϊόντα της σύγχρονης τεχνολογίας είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μπορούν να αναφερθούν σε ένα ανάλογο πρόγραμμα κατάρτισης, οι αποφάσεις μας είναι απόρροια συζητήσεων με κύριο γνώμονα την πρακτικότητα και άμεση χρήση του υλικού που επιλέξαμε, την προσβασιμότητα του λογισμικού από όλους τους συμμετέχοντες, την φιλικότητα του λογισμικού για τον μέσο χρήστη, αλλά και την παρούσα κατάσταση στην διδασκαλία της δεύτερης γλώσσας.

Το πρώτο κεφάλαιο αφιερώνεται στη δημιουργία υποστηρικτικού υλικού με απλά προγράμματα (π.χ. κειμενογράφους), blogs, wikis, στη ένταξη και χρήση έτοιμου ηλεκτρονικού υλικού από το διαδίκτυο αλλά και στη χρήση σωμάτων κειμένων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα γλωσσικής αξιολόγησης που ‘δέχεται’ υλικό από τους δάσκαλους/χρήστες και μπορεί να χρησιμεύσει ως εργαλείο ηλεκτρονικής αξιολόγησης. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο συζητούνται οι δυνατότητες που προσφέρονται σήμερα για ζωντανή και άμεση χρήση της γλώσσας μέσω των σύγχρονων μηχανών συνομιλίας που προσφέρονται στο διαδίκτυο, προτείνοντας τρόπους αξιοποίησής τους στη διδασκαλία. Παράλληλα, αναπτύσσεται η έννοια της μάθησης σε κοινότητα, στις κοινότητες μάθησης και στις κοινότητες πρακτικής.